Najčastejšie otázky
1. Aké doklady sú potrebné k uzatvoreniu zmluvy o prenájme vozidla?
Fyzická osoba:
- platný občiansky preukaz alebo cestovný pas
- platný vodičský preukaz
- embosovaná kreditná karta nájomcu
Právnická osoba:
- platný výpis z obchodného registra
- platný občiansky preukaz alebo cestovný pas a vodičský preukaz osoby, ktorá bude vozidlo užívať
- zmluvu o prenájme vozidla podpisuje konateľ spoločnosti, prípadne ním oprávnená osoba
2. Je možné prenajať vozidlo a následne vystaviť faktúru aj na firmu?
Nájomcom môže byť aj právnická osoba alebo firma. Faktúru za prenájom vozidla je možné vystaviť aj na firmu. Pri preberaní vozidla je potrebné doložiť aj firemné údaje (názov firmy, adresa, IČO, DIČ a kontaktné údaje). Vozidlo smie prevziať len konateľ spoločnosti alebo ním oprávnená osoba.
3. Na akú dobu je možné prenajať vozidlo?
Dĺžka prenájmu pre flexibilná. Prenájom je možné predlžiť alebo skrátiť aj počas prebiehajúceho prenájmu bez sankcií. Zmena dĺžky prenájmu má vplyv len na dennú cenu prenájmu.
Krátkodobý prenájom
Vozidlo je možné prenajať na deň, niekoľko týždňov alebo na mesiac. Obľúbené sú výhodné víkendové alebo týždenné prenájmy.
Dlhodobý prenájom
Dlhodobý prenájom je prenájom minimálne na jeden mesiac a viac. Vozidlo je možné prenajať si na pár mesiacov alebo aj na celý rok. Cenovú ponuku Vám radi prispôsobíme podľa Vašich potrieb. V prípade záujmu o dlhodobý prenájom nás prosím kontaktujte priamo na emailovej adrese : reservations@wheego-mobility.sk
4. Majú vozidlá obmedzený limit kilometrov?
Limit kilometrov je obmedzený na 4000km/mesiac. Denný limit kilometrov nie je obmedzený (okrem vozidiel s obmedzenými km). V prípade potreby je možné dohodnúť navýšenie kilometrov s prenajímateľom. Nadlimitné kilometre sú spoplatnené podľa aktuálneho cenníka.
5. Je možné vycestovať s vozidlom do zahraničia?
S našimi vozidlami je možné vycestovať do krajín EU, avšak len s písomným povolením prenajímateľa. Jednorazový poplatok je 45€ s DPH. Nájomca si v zahraničí hradí sám všetky cestné poplatky a diaľničné známky. Taktiež berie na seba zodpovednosť v prípade dopravných priestupkov, pokút či nehôd. Prísny zákaz je vycestovať do nasledovných krajín : Rusko, Bielorusko, Ukrajina.
6. Kde je možné vyzdvihnúť a vrátiť vozidlo?
Vozidlo je možné vyzdvihnúť kedykoľvek na našich pobočkách:
- Košice Letisko
- otváracia doba PO-PIA : 08:00–16:30 SO-NE : zatvorené (na vyžiadanie)
- Bratislava Letisko
- otváracia doba PO-NE : 08:00–20:00
- Centrála Bratislava
- otváracia doba PO-PIA : 08:00–16:30 SO-NE : zatvorené (na vyžiadanie)
Po dohode s prenajímateľom je možné pristaviť vozidlo aj na adresu požadovanú nájomcom. Cena za pristavenie /odstavenie vozidla sa účtuje podľa aktuálneho cenníka. V rámci otváracích hodín je možné vyzdvihnúť vozidlo na akejkoľvek pobočke bezplatne. Mimo otváraciu dobu pri vyzdvihnutí alebo vrátení vozidla je účtovaný mimopracovný poplatok 45€ s DPH. Vrátenie vozidla na pobočke v rámci služby KeyBox je možné kedykoľvek a bezplatne.
7. Je možné vrátiť vozidlo aj v zahraničí?
Momentálne je možné vrátiť vozidlo na našich partnerských wheego pobočkách v Prahe (Česká Republika), Varšave (Poľsko) a Krakove (Poľsko). Táto služba je na vyžiadanie.
8. V akej výške je depozit a kedy bude vrátený?
Pri preberaní vozidla sa blokuje depozit v závislosti od kategórie vozidla. Pri vrátení nepoškodeného vozidla sa nájomcovi celá záloha odblokuje a vráti späť na účet.
9. Akým spôsobom je možné uhradiť prenájom?
Prenájom za vozidlo je možné uhradiť platobnou kartou alebo v hotovosti. Prenájom sa hradí pri preberaní vozidla na celú dobu nájmu. Spolu s prenájmom sa vopred uhrádza aj záloha za vozidlo vo výške 400€.
10. Aké platobné karty akceptujete?
Akceptujeme len kreditné karty Visa a Mastercard. Kreditná karta musí byť na meno nájomcu alebo hlavného vodiča. Akceptujeme len kreditnú kartu, na ktorej je uvedené meno nájomcu alebo hlavného vodiča, embosované číslo karty a dátum expirácie.
Neakceptujeme kreditné a platobné karty Maestro, American Express, Diners club a elektronické karty!
11. Je potrebné vozidlo dotankovať pri jeho vrátení?
Nájomca preberá vozidlo s plnou nádržou a je potrebné ho taktiež vrátiť s plnou nádržou a správne natankovaným palivom. V prípade nedotankovania vozidla bude nájomcovi účtovaný tankovací poplatok 24€ a PHM.
12. Môže vozidlo šoférovať aj niekto iný?
Okrem nájomcu môže vozidlo šoférovať aj druhý vodič, avšak musí byť uvedený v nájomnej zmluve. Za druhého vodiča sa považuje akákoľvek osoba, ktorá spĺňa všetky podmienky pre riadenie vozidla a vekovú hranicu. Poplatok za druhého vodiča bude účtovaný podľa aktuálne platného cenníka.
Nájomca je povinný zabezpečiť, aby vozidlo nešoférovala žiadna iná osoba. V prípade akýchkoľvek zmien je potrebné kontaktovať prenajímateľa.
13. Je vo vozidle povinná výbava?
Každé vozidlo má povinnú výbavu – lekárnička, trojuholník a sada na opravovanie defektu (alebo rezervná pneumatika). V každom vozidle sa nachádza Správa o nehode a v zimnej sezóne aj škrabka na ľad.
Pri vrátení vozidla musí byť vrátená aj povinná výbava. V opačnom prípade bude nájomcovi účtovaný sankčný poplatok za jej stranu alebo poškodenie.
Pri užívaní vozidla v zahraničí je nájomca povinný zabezpečiť si povinnú výbavu podľa aktuálne platných dopravných predpisov v danom štáte.
14. Aké služby sú zahrnuté v cene prenájmu?
V cene prenájmu je zahrnuté :
- čisté, dezinfikované a nefajčiarske vozidlo
- plná nádrž na začiatku prenájmu
- základné poistenie vozidla so spoluúčasťou podľa kategórie vozidla
- výmena vozidla v prípade poruchy
- sezónne prezutie a adekvátna výbava počas zimnej sezóny
- slovenská diaľničná známka
15. Aké doplnkové príslušenstvo poskytujete?
K prenájmu vozidla ponúkneme detskú sedačku, vajíčko, podsedák, snehové reťaze či GPS. Ceny sa odvíjajú podľa doby prenájmu vozidla. Doplnkové príslušenstvo odporúčame rezervovať vopred spolu s rezerváciou vozidla.
16. Aké druhy poistenia ponúkate?
Všetky naše vozidlá majú zákonné poistenie v rámci EU so spoluúčasťou 10% minimálne 400€. V ponuke máme aj doplnkové plné poistenie. Jeho cena sa odvíja od dĺžky prenájmu a kategórie vozidla. Pri doplnkovom plnom poistení je spoluúčasť 0€.
Nájomca je zodpovedný za každé poškodenie na vozidle, ktoré sa stane počas jeho doby prenájmu. V prípade poškodenia treťou stranou, je povinnosťou nájomcu správne vypísať Správu o nehode, ktorá je vo vozidle, so všetkými údajmi na vinníka.
17. Akým spôsobom je možné zrušiť alebo zmeniť rezerváciu vozidla?
Bezplatná rezervácia vozidla je možná 24 hodín vopred telefonicky, emailom alebo osobne. Zmenu rezervácie je možné urobiť kedykoľvek, ak je to v súlade s možnosťami prenajímateľa.
V prípade akéhokoľvek meškania pri vyzdvihnutí vozidla je potrebné urýchlene kontaktovať prenajímateľa. Ak si nájomca vozidlo nevyzdvihne najneskôr do jednej hodiny od času rezervácie a vopred neupovedomí prenajímateľa na meškanie, jeho rezervácia sa stane neplatnou.
18. Je možné vo vozidle fajčiť?
Vo všetkých našich vozidlách je zakázané fajčiť! Pri porušení tohto zákazu bude nájomcovi účtovaná zmluvná pokuta vo výške 84€. V prípade poškodenia čalúnenia z dôvodu nepovoleného fajčenia vo vozidle, bude nájomcovi účtovaný sankčný poplatok vo výške od 15€ do 500€.
19. Je možné prepravovať vo vozidle zvieratá?
Zvieratá sa smú prepravovať len v prepravných boxoch na to určených tak, aby neohrozovali bezpečnosť pasažierov vo vozidle alebo neznečisťovali a nepoškodzovali vozidlo prenajímateľa.
Pri znečistení vozidla od zvierat bude nájomcovi účtovaná sankcia vo výške od 15€ do 500€ v závislosti od poškodenia vozidla (zápach vo vozidle, rozhryzené čalúnenie, blatom znečistený interiér, škvrny na sedadlách, zvieracie chlpy či perie atď.)
20. V akom stave je potrebné vrátiť vozidlo?
Vozidlo je potrebné vrátiť v stave, v akom bolo vyzdvihnuté. Vozidlo je potrebné dotankovať správnym palivom.
V prípade znečistenia vozidla bude nájomcovi účtovaný poplatok vo výške od 15€ do 500€ v závislosti od rozsahu znečistenia a poškodenia.
21. Čo ak dostanem pokutu?
Nájomca zodpovedná za všetky dopravné priestupky a pokuty, ktoré sa stanú počas doby prenájmu vozidla, a teda uhrádza ich nájomca. V prípade, ak príde pokuta za spáchaný dopravný priestupok po ukončení prenájmu, bude nájomca spätne vyzvaný k jej úhrade.
Pri spracovaní a riešení dopravného priestupku bude nájomcovi účtovaný aj administratívny poplatok 45€.
22. Čo je potrebné spraviť, ak dôjde k dopravnej nehode?
V prípade dopravnej nehody je nutné privolať dopravnú políciu a kontaktovať prenajímateľa vozidla.
V prípade viny tretej strany je potrebné kompletne vyplniť Správu o nehode. Len ak je Správa o nehode správne vyplnená, vtedy všetky náklady spojené s nehodou a poškodením na prenajatom vozidle znáša PZP vinníka.
Ak je vinníkom nehody nájomca, tak zodpovedá za vzniknutú škodu vo výške spoluúčasti uvedenej v nájomnej zmluve. Taktiež budú nájomcovi účtované náklady na prepravu poškodeného vozidla a spracovateľské poplatky.
V prípade poškodenia na vozidle treťou stranou bez svedkov a vinníka (napr. vznik poškodenia na parkovisku), zodpovedá za vzniknuté škody nájomca vozidla a to spoluúčasťou uvedenou v nájomnej zmluve.
Pri dopravnej nehode v zahraničí je nájomca povinný nahlásiť nehodu príslušnému úradu pre dopravné nehody a vyžiadať si potvrdenie o nehode, ktoré odovzdá prenajímateľovi.
23. Čo mám robiť, ak vznikne na vozidle porucha?
Nájomca je povinný ohlásiť prenajímateľovi všetky poruchy na vozidle a následne sa riadiť jeho pokynmi. Nájomca je povinný chrániť vozidlo pred jeho poškodením alebo poškodením dielov vozidla, stratou či zničením.
Nájomca nesmie zasahovať do agregátov vozidla a robiť akéhokoľvek zmeny či výmeny časti vozidla. V prípade poruchy, ktorá bola spôsobená nedbanlivosťou nájomcu, nájomca je povinný uhradiť prenajímateľovi vzniknutú škodu a všetky poplatky s ňou spojené. V tomto prípade nemá nájomca nárok na náhradné vozidlo.
Ak za vzniknutú poruchu na vozidle je zodpovedný výrobca vozidla, oprava poruchy sa rieši v rámci garancie vozidla. V prípade takejto poruchy má nájomca nárok na náhradné vozidlo.
Ak nájomca úmyselne poškodzuje vozidlo prenajímateľa, bude povinný uhradiť prenajímateľovi plnú výšku opravy vozidla a ušlý zisk. Nájomca sa tak svojím konaním dopúšťa trestného činu poškodzovania cudzej veci.
24. Ako je potrebné postupovať pri krádeži vozidla?
Nájomca je povinný zabezpečiť prenajaté vozidlo takým spôsobom, aby nedošlo k jeho odcudzeniu alebo poškodeniu. V prípade krádeže vozidla je nájomca povinný bezodkladne privolať políciu, kontaktovať prenajímateľa a riadiť sa ich pokynmi.